Håndtering av personopplysninger

Agon Akademiet behandler kun personopplysninger nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kursdeltaker på våre arrangementer og kurs.

Personopplysninger er alle former for informasjon som kan identifisere en person, som navn, e-post, telefonnummer og IP-adresse.

Vi lagrer i tillegg informasjon om bruken av våre nettsider for å gi den enkelte besøkende en brukertilpasset opplevelse, og for å kunne ivareta dine interesser som kursdeltaker / bruker av portalen.

Ved påmelding og bruk av vår kursportal, vil vi lagre opplysninger som er nødvendige for å oppfylle formålet med tjenesten, samt til oppfølging av ditt kundeforhold etter fullført kurs. Du godtar brukervilkårene ved første gangs pålogging. 

Eksempler på nødvendig behandling av persondata:
  • Behandling av påmeldingsinformasjon i forbindelse med kurs og arrangementer. 
  • Loggføre bruk av nettsider og nødvendige aktiviteter gjort av deg som kunde eller eventuelt kursholder.
  • Utføre nødvendig administrativt arbeid knyttet til dine kurs og deg som kursdeltaker
  • Sende ut kursrelevant informasjon og faglige oppdateringer.
  • Dokumentere progresjon og fullført-status, samt at eventuelle arbeidskrav er oppfylt, inkludert oppnådde test- og eksamensresultater for å kunne skrive ut kursbevis eller sertifikat.
  • Personopplysninger lagres for å sørge for at vi er i stand til å oppfylle rapporterings- og dokumentasjonskrav og andre plikter vi må forholde oss til, og som vi er pålagt av lovverket.
Hvordan samler vi inn personopplysninger?

Personopplysninger samles inn ved at bruker sender inn henvendelser via kontaktskjema eller påmelding til kurs og arrangementer, samt gjennom å logge bruken av våre nettsider. 

Hvem har tilgang til innsamlede persondata?

Vi vil aldri selge dine persondata videre til en tredjepart. Det er Agon Akademiet sitt ansvar å ivareta dine personopplysninger på en slik måte at de ikke misbrukes eller kommer på avveie. Alle ansatte og eksternt engasjerte foredragsholdere i Agon Akademiet er pålagt taushetsplikt, samt å signere konfidensialitetsavtale som også skal ivareta den enkeltes personvern.

Bruk av informasjonskapsler (cookies)

Våre nettsider bruker informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Eksempelvis benyttes cookies slik at du kan fortsette å være pålogget selv om du lukker og åpner nettleseren på nytt. Cookies brukes også til å gi anonymiserte sporingsdata til tredjepartsapplikasjoner. Dette er eksempelvis til å analysere nett-trafikk ved hjelp av tjenester som Google Analytics, samt tofaktor-pålogging. du kan lese mer om informasjonskapsler på Nettvett.no.

Hvor lenge lagrer vi data?

Vi oppbevarer ikke dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle de formål de ble innhentet for. Opplysninger blir slettet når formålet faller bort. Dette betyr at vi kan beholde dine persondata i en lengre periode etter at du sist var i kontakt med oss for å kunne gi deg en best mulig oppfølging og kundeopplevelse.

Innsyn, retting og sletting

Du har rett på innsyn i de opplysningene vi har lagret om deg, bruken av denne informasjonen og hvor lenge opplysningene har, eller vil bli, lagret.

Du har også rett til å be om endring av dine opplysninger dersom vi har lagret feilaktig informasjon, samt kreve sletting av personopplysninger du mener er unødvendige. 

Du har til enhver tid rett til å trekke tilbake gitt samtykke til oss dersom du skulle ønske det. Du har også rett til å klage til en tilsynsmyndighet.

Personvernansvarlig

Agon Akademiet har ikke egen utpekt personvernansvarlig. Ved behov for kontakt og svar på spørsmål angående personvern, skal man henvende seg til daglig leder. 

Benytt epost: post@agonsolutions.no